Monday, February 28, 2011

Patah sayap masa depan-ku .

Salah satu perkara yang membuatkan aku pernah berangan-angan untuk menjadi seorang pekerja dalam bidang sains yang gilaa luas adala ini - Tekan Sini. Tapi bila aku tengok diri aku, setelah bermunasabah dengan diri sendiri, aku terfikir, layak ke diri aku nak jadi sebahagian daripada mereka? Macam tak ada usaha je, macam aku tak pernah mencuba. Kerja rumah malas nak buat. Dalam kelas suka berangan. (Aku tahu bukan aku seorang je.) 


Tak, kemungkinan aku untuk menjadi seorang jurutera amat tipis, kalau aku usaha dari sekarang pun belum tentu akan berjaya. Ye ye, mesti korang akan kata yang aku ni cepat putus asa, tapi serius lah, aku layak ke jadi jurutera? Sifir 7 pun tak hafal ada hati nak jadi jurutera. :P haha


Bosan bosan, ni baru satu je cita-cita aku yang tak menjadi. Esok lusa aku cerita. Haha. 


Bila aku baca balik apa yang aku tulis ni, aku sendiri pun pening. ceh biarlah. Wassalam.

2 comments:

nasyira said...

aku pun xlepas sifir 7. haha
btw, insyaAllah, dgn izin tuhan, kau mesti boleh jadi apa yg kau nak

Amirul Adlan said...

Apa- apa je aku nak??? hehehe