Friday, May 20, 2011

Cerita pendek. :P

Al Kisah.. Satu hari, Ali baru balik dari solat Jumaat dengan bapak dia. Ali pun terus masuk bilik jalankan rutin hariannya, ber-facebook sambil dengan dengar lagu guna headphone. Humm..


Tiba-tiba bapak Ali masuk bilik Ali sambil jerit kemarahan, 'woi orang panggil jerit2 tak dengar ke? harimau masuk rumah.' 


Ali dengan muka blur-nya memandang muka bapaknya, lalu terus keluar dari bilik buat muka selamba... Ali melihat bapaknya yang sedang menghalau harimau tersebut. 


Ali langsung tidak kisah, baginya, apa tujuan bapanya? susah payah jerit2 panggil Ali padahal bapaknya tahu tidak guna panggil Ali, macamlah Ali boleh tolong bapaknya halau harimau guna majis. 


+ Ali rasa marah dengan sikap bapaknya kerana cuai. Cuba fikir, kalau kau ( sebagai bapa ) berhadapan dengan satu masalah, takkan kau nak panggil anak korang suruh tolong selesaikan masalah tu? Apa guna jadi bapa bukan? Heh. 


Apa pun, Ali just buat bodoh dan layan je kerenah bapanya.


Haish. Ali, Ali apa nak jadi dengan kau. HAHA


Konklusinya, lain kali jangan dengar lagu kuat2 guna headphone. + jangan menderhaka parents korang ye, masuk neraka nanti. ;) 


#cerita rekaan Adlan. :D

2 comments:

stokin putih said...

eh macam penah dgr je cite ni.... kat mane ekk ? :p nuhahahaha

nasyira said...

ali kena la prihatin