Monday, June 6, 2011

Balik kampung,

Batu Gajah, Perak. 


Andai patah sayap rajawali,
datang jua aku ke Perak, 


Aku tahu tak rhymed, huh..


Aku nak cer sikit agenda aku ke Batu Gajah, Perak. Ye, kampung aku terletaknya di sana. Pekan Batu Gajah yang ala2 prehistoric gitu, mungkin akan membuatkan semua orang bosan. Tapi aku suka, bukan sebab ramai amoy cantek dalam kedai tu, bukann. Suka sebab aku SUKA. Entah macam mana nak terangkan aku pun tak tau. 


Okeh, kembali ke Batu Gajah.. agenda aku sebenarnye, saudara aku kahwin. Alhamdulillah. 


Empat hari tiga malam bermalam kat kampung nenek aku. Kenduri buat dekat rumah makcik aku, tak jauh dari rumah nenek aku, satu pekan jugakk. Syok habis. Aku jadi basketboy. Melanggar norma kelakian tak? :P


Banyak benda yang terjadi, benda yang aku tak sangka ada berlaku. Contohnya, parents aku bergaduh sebab pressure kenduri tu. Entah, aku tak faham sangat dengan diorang. 


Masa kat kampung, saudara mara ramai sangat, susah nak buat kerja rumah ( alasan ). Aku selalu outcast-kan diri aku, duk sorang2 kat luar termenung jauh. Banyak yang difikirkan, pidato, kawan2, famili, 'dia'.


'Dia', merujuk kepada orang yang aku suka. Aku tak tahu macam mana aku boleh terbabas ( crush ) dengan dia. Yang paling tak bleh blah, 'dia' bukan A*****. Rasa macam tercurang. Tapi aku bukannya ada apa2 dengan A*****. Aku maseh single doe. HEHE

'Dia' dalam banyak2 orang, aku terfikirkan 'dia' pulak. Kerap sangat, masa dalam kereta termenung kat luar tingkap, masa tengah mandi terbayang muka 'dia'. Aku tak nak suka 'dia' sebab aku nak setia dengan A*****, tapi aku tak boleh nak lupakan 'dia'. Humm..

Banyak aku belajar masa aku duk kat kampung, saudara2 aku yang selama ni aku kata diorang ni belagak + *insert benda2 negatif*, semuanya, tak beberapa nak betul. Aku selalu perasan, saudara aku cover2 time2 dia nak pakai phone mahal dia, mungkin sebab dia tau aku pakai phone cokia je, in hope that i won't feel penniless


Masa kenduri ( belah saudara aku, lelaki ), semuanya berjalan dengan lancar, semuanya perfect. Makanan sodap, pelamin cantikk. Abang aku jadi pengapit. Sepatutnya aku yang jadi pengapit, tapi aku tolak sebab takut pengantin perempuan tetiba nak kat aku pulak. * buekkk.* :P


Main story


Ouh ye, ada satu benda pelik yang berlaku, tak pelik sangat, tapi still, pelik. Ada seorang budak lelaki ni, aku rasa dia baya2 aku je. Hensem2 ( aku lagi hensem. :P ), pakai braces. Dia famili pengantin perempuan, hari Sabtu, kenduri kat rumah pengantin perempuan, kat situ le aku jumpa budak ni. 


Time aku kat sana, aku perasan something, dia selalu pandang2 aku. ==' Muka aku hodoh, aku tau la, tapi tak payah le pandang2. Haish, putus mood aku nak makan. :P


Kenduri dekat rumah pengantin lelaki ( saudara aku ) pun sama, dia datang, aku duk jaga bunga telur kat luar, terpaksa le tebalkan muka duk depan orang ramai. Benda sama berlaku, dia pandang2 aku, bila aku pandang dia, dia toleh tempat lain, cover2. Aku lepuk jugak budak ni kang. Bagi aku kurang ajar le staring at people. Rimas + buat apa budak laki stare budak laki. Banyak kali pulak tu. Ehem2. ;)


Ada le dalam 5-6 kali aku perasan dia pandang2 aku. Seram gua. HAHA. Aku rasa dia kenal aku, tapi, aku tak kenal dia. Entah, malas aku nak buat spekulasi sewenang2. Aku pun satu, terpandang gak dia tu apasal, lain jadinya kang. HEHE.


Mungkin aku je perasan lebih, padahal kot dia pandang dinding belakang aku, cintekk, warna pink lagi tuhh. Pun bolehh. 


Apa pun, minggu pertama cuti semester pertama ni, best gila, syok habis. Aku suka. Ok byeh. 


Oh ye, layan je lah muka basi aku baru bangun tidur masa kat hotel, kat t'ganu. 





Hensem tak? *buekk. HAHA*

9 comments:

zahirahharyati said...

CURANG . AIYOOK :p

Muhammad Aqib said...

LOL, yang budak selalu stalk kau tu.. adelah aku lol. aku pergi undercover nak stalk kau blk kampung. :P lol jkjk

aku rase kan, yg budak tu suka kat kau kot. :o

Anonymous said...

LOL part akhir tu aku tak boleh tahan :p aku tau sape pompuan tu... hehehe :p

▽mirul ▽dlan said...

Zahirah, oh tidakk.. :P
Aqib, aku patut rasa tergugat atau gembira?
Acap, siapa agaknye?

Muhammad Aqib said...

ummm... dua2 atleast kau ade stalk-, peminat baru.. :p

S.Nadhir said...

aww, rindu kau brahhhh.
and kalau kau taknak mamat tu bagi aku lah wei.






loljk.

▽mirul ▽dlan said...

aqib, =='
shah, lol, aku TERjumpa facebook dia, nak?. HAHA.

Anonymous said...

hehehe... nanti aku bgtau ko kat fb :D

Muhammad Aqib said...

ceh, adlan sanggup kot carik dienye Stalker dekat FB. :o