Saturday, August 9, 2014

Sekarang? / Lepas ni apa ? - Updated !

I was going to post something else.. but then I saw a post of mine. It was long time ago, back in 2010. Aku tulis satu entri pasal 'Future Plans'. Originally entri tu aku tulis sebab got inspired by a post by a friend of mine. Then after SPM aku update my future plans. Sekarang? Nak update.. :B

Malam-malam macam ni la pulak aku tidur lambat. Haha. Ok, baru je jap tadi aku pergi usha entri-entri lama aku. Haha. Kelakar betullah aku ni. Siot je ayat-ayat aku. Maka terjumpalah satu entri aku masa 2010. Nak tertitis air mata bila baca. Rindu gilaa kut. Ok actually ni list future aku. So far so good, right on track. Haha. Nak cross out mana yang dah tercapai. Wehoo.. xP 

  Lepas ni apa? 

"Baru je tadi, aku layan blog-blog awesome cengkawan aku. And aku terjumpa post kawan aku sorang ni, Catchy title nye, Masa Depan, haha, banyak persoalan tertimbul. 
SPM? Lepas SPM? University? Lepas University? Kahwin? OMG. Migraine aku."
Wow, dari dulu aku semangat nak masuk universiti eh. Haha.
Tamat tahun pertama pengajian, Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan Elektrik (Kuasa Elektrik) Dengan Kepujian. Sekarang tengah cuti menunggu semester 1 tahun ke-2. Yeah.

Perhh, lepas je baca post dia aku terus inspired, ye lah, semua orang pun ada masa depan kan? Ok. So, apa plan aku? 

Planning je reti, tapi xfollow pun. BAGUS SANGAT! Haha.
Aku rasa ini lebih kepada memberi komen untuk planning aku yang lepas. Entah.

  My plans. > ORANGED UPDATED > BLACKED UPDATED

Masuk je tahun baru ni, dah mula sekolah, belajar lah elok-elok, hopefully, senang lah semua topics form 5 ni. Haha. 

Tak serajin yang aku plan. Tapi alhamdulillah.. ada jugak peningkatan. :)

  SPM? 


Ala, buat je lah. 

Dah tamat dahh..
Ramai orang kata result SPM tak penting bila masuk universiti. Tak penting, tapi penting kalau nak apply biasiswa dll. Penting atau tidak? :\

  Lepas SPM? PLKN? 


Form 5 nanti aku pastikan aku aktif kokurikulum so then aku takkan terpilih although sounds great and awesome but i have my own plans. Haha. 

Dulu aku xnak masuk PLKN, tapi bila fikir balik, rasa macam nak la pulak. Haha.
Aku dapat ramai kawan yang pernah masuk PLKN, they said it was awesome. Meh.

  Nak kerja sambilan? 


InsyaAllah.

InsyaAllah bulan 3 nanti aku cari kerja. Sebab time tu insyaAllah JPJ dah luluskan lesen aku. Wehoo.
Dah banyak kali aku janji nak kerja tapi, tanam anggur lagi senang. ~

  And masa dapat keputusan SPM? 


Well, aku takkan bersedih atau menyesal apa-apa sebab aku buat apa pun keputusan dah dapat. heh. And hopefully semua A- ke atas. Amin. 

CUAK KOT. :\
Soalan ni tak valid dah.

  Lepas dapat result? 

Haha, cara pemilihan IPTA/IPTS aku sama je macam pelajar lain, mesti nak yang bagus-bagus je. haha. Ikut rezeki je lah. Aku plan nak masuk UM/UKM/UNISEL. Haha, semua ranking tinggi je eh. haha. Ouh yea, aku tak berhasrat nak masuk Universiti kat luar negar macam Harvard, Oxford, atau Stanford, etc, kerna aku berangan-angan ni ada limits, lol. haha, kata je lah tak layak en. lolol 

Dulu aku target high je, haha. Sekarang ni pun target high gak, IIUM, course apa? Jengjengjeng.. HUMANSCIENCE, yup, dah tukar minat. Nak jadi kaunselor. :D

  Fakulti/bidang apa? 


Well, mesti lah Engineering. 

Minat tu dah dipendam buat pekasam. :\ 
Aku dapat course engineering. So yeah.

Nak jadi Doktor?, takut darah. 

Harapanlah aku nak ambil medic. Haha.. sure xlayak. :\
InsyaAllah kalau ada rezeki nak sambung PhD. Ngee.

Nak jadi cikgu, Semua keturunan aku, banyak dah cikgu.

-____- Mak aku ckp jgn jadi cikgu. Up sikit !
Teringin nak jadi lecturer. Hm..

Nak jadi ahli saintis? Peluang pekerjaan susah kata kebanyakkan orang. (aku nak sangat jadi saintis) 

Harapann~
Why not? 
Boleh dikatakan, kebanyakkan pilihan cita-cita aku ditolak atau diperlekehkan dan kurang mendapat sokongan moral. Hampeh. 

Kesiannya aku. Haha.

  So ending nya?


Kahwin dengan siapa? Hanya Allah yang mengetahui. jeng jeng jeng. 

Err.. aku tak ingat aku tulis ni. -___-
Aku tak bercita untuk couple sebab I am suck being in a relationship. Tapi aku suka somebody since form 2 lagi. Maybe after degree insyaAllah.
Dan setiap hari aku akan memperbaharui(betul ke aku eja ni?) plans aku for a better future. :D 

Yup, dah settle. Haha.\
Bukan setiap hari, mungkin setiap tahun.

Ok lah. Plan aku ni bosan jugak kan? Pe je lah. Wassalam. :) and thank you for reading. :) 

Ye ye, terima kasihhh~
Rancangan masa hadapan, mungkin akan berubah ikut ketentuan takdir. :)

No comments: